pátek 17. února 2017

Shadow work podle čaker - popis praxe

Shadow work neboli práce se stínem je praxe, při které pracujeme se svoji stinnou stránkou - se svým podvědomím, se svými traumaty, naučenými vzorci chování a přemýšlení, za účelem zlepšit svoji kvalitu života a nebýt otrokem toho, co se nám stalo v minulosti. Je to praxe, která vyžaduje spoustu odvahy, ale odměnou je svoboda a mír v duši.


Existuje mnoho způsobů, jak shadow work praktikovat. Některé jsou čistě psychologické, jiné spojené s magií nebo s jinými směry. Dovolím si tvrtdit, že shadow work lze zakomponovat do jakéhokoliv duchovního směru, nýbrž je to opravdu čistá psychologická praxe zařizující duchovní rozvoj člověka, a ať ji spojíme s čímkoliv a pomůžeme si k ní jakkoliv, tak účel splní.

Já ji dříve dělala čistě psychologicky - prostě jsem s přáteli i sama rozebírala sama sebe a snažila se dopídit důvodu ke všem mým přesvědčením, zpochybňovat všechna má rozhodnutí a zjišťovat, co z čeho v mém životě vychází. Tak jsem přišla na některé vzorce které jsou ve mě zakořeněné ze zvyku nebo na to, proč se něco děje v mém životě a že to pochází z něčeho, co se mi stalo jako malé holce, a že to musí být zahojeno, aby to, co se mi děje teď, mohlo zmizet.

To mi ale nestačilo. Když něco děláte jen tak občas sami, vyžaduje to spoustu úsilí udělat to dobře a nikdy vlastně nevíte, jestli jste to udělali pořádně nebo jestli se to k vám vrátí. Moje zkušenost je taková, že se moje "vyřešené věci" často ke mě vracely, takže jsem se rozhodla si to lehce pojistit a posílit určitou magicko-čakrovou praxí, kterou se vám teď tady budu snažit popsat. Pokud to chcete také zkusit, není vůbec potřeba se jí striktně držet, jen vám chci načrtnout jak to funguje, abyste si na stejném principu mohli vytvořit něco vlastního.

Upozorňuji, že od té doby, co jsem tohle začala dělat, se můj život rozvířil jako vír v oceánu a většina toho času nebyla příjemná. Co si budem povídat, tohle je hardcore a ne každej na to může být připraven. Takže pokud nejste připraveni na to, že váš život bude od základu překopán - tím myslím např. změna práce, změna bydliště, ztráta lidí které máme dlouho kolem sebe, ztráta iluzí a naopak samozřejmě nabývání všech nových věcí - tak to nedělejte. Vesmír udělá všechno proto, aby vás dostal do situace, která vám dá přesně to, co do života potřebujete. Tímhle si zajistíte, aby se to dělo rychle, s vaším vědomím a s lepší možností si to uvědomit a vyléčit se.


Tato praxe spočívá v tom, že si postupně čistíte/harmonizujete svých sedm čaker a s každou čakrou vyplouvají na povrch právě ta témata, která s ní souvisí. U některé čakry to je horší u některé celkem v pohodě - záleží právě na vás, co jste si v životě zažili, kde máte blok, kterej se začne uvolňovat.

Já jsem momentálně po čakře č.3 - Solar plexus - zjednodušeně tato čakra představuje individualitu a přístup k hmotnému světu. Pokud o čakrách nic nevíte, doporučuji si o nich něco přečíst - stačí základy, např. Základní kniha o čakrách od autorky Shalila Sharamon, kde mimo jiné najdete i meditaci, která tuto praxi provází - ale vy si ji můžete zaměnit za nějakou jinou stejného tématu.

Popis mé praxe - osnova
  • vytvoření kruhu, přivítání živlů a energie Universa
  • stahování svalů na příslušné čakře
  • meditativní hudba
  • krátká řízená meditace
  • libovolně dlouhá vlastní vizualizace
  • převod vytvořené energie do obrázku - malování
  • poděkování živlům, uzavření kruhu, poděkování energii Universa
  • vystavení obrázku někde, kde se často pohybujete
  • působení obrázku jak dlouho je potřeba - minimálně měsíc
  • řešení všeho, co se vyplavuje na povrch - léčení

Já vždy pracuji v kruhu, ale důležité je, abyste byli v prostředí, které je vám 100% příjemné a bezpečné. Kruh je prostor tvaru 3D koule - sféry - ve kterém je jen to, co tam chcete mít, a všechny ostatní energie, které tam nechceme jsou přečištěny a vyhnány za okraj. Jak vytvoříte kruh? Vše pochází z vás - jak je silná vaše vizualizace, tak silné je i vše ostatní. Dáváte věcem záměr a ony se tvoří. Já osobně vytvořím kruh z krystalů křemene - hmotné věci udržují lepší představivost - aby vytvořil pomyslnou hranici. A po směru hodinových ručiček, počátek na východě, vytvářím pomocí mé mysli silně zářící bílostříbrnou čáru - namaluji kružnici. Poté tuto čáru vytáhnu nahoru a vytvořím polokouli, následně stáhnu dolů a vytvořím sféru. A pak si tam prostě vesele sedím jako v bublině. :D

Živly vítám také od východu - počátek vzduch, jih - oheň, západ - voda, sever - země. Na počest jich zapálím u každého svíčku a u každého mám jeho symbol - vonná tyčinka, červená svíce, voda, zemina. Uprostřed velká bílá svíce pro Universum. S každým živlem si představím jej v přírodě, jak se dotýká mé kůže a je mi s ním dobře.

Cca 10x stáhnu svaly na příslušné čakře, ať se rozehřejí.

Pustím si hudbu k příslušné čakře - já konkrétně pouštím tyto meditativní hodinové skladby.


Ze zmíněné knihy si vždy nahraju část řízené meditace k určité čakře na telefon a pustím ji zároveň, co hraje hudba. Ta trvá Cca 5 minut. To mi nastartuje vizualizaci, kterou si i po skončení řízené meditace držím v hlavě tak dlouho, dokud nemám pocit, že jsem správně nastartovaná - většinou dalších cca 15 minut. Otevřu oči a v tom meditativním stavu začnu vybarvovat čakrové omalovánky. Já používám konkrétně tyto:


Vybarvím obrázek - minimálně 40minut (rychleji jsem to nikdy nestihla, kdyžtak si hudbu přetočím), poděkuji živlům, "nasaju" kruh zpět - proti směru hodinových ručiček zase počátek u vzduchu, poděkuji energii Universa (sfouknu velkou bílou svíčku uprostřed :D ).
A hotovo, teď už jen vystavit obrázek a čekat co se bude dít.

Kdybyste chtěli s něčím poradit tak pište. Větší účinnost to bude mít, když je to praktikované ve skupině, ale pozor - ať mají všichni pro to nadšení, jinak se to tím poměrně dost ruší. Lepší míň lidí víc zapálených - vlastní zkušenost. :)

Tak jo, jsem šílená, jen to řekněte. :D 

Musela jsem se o to podělit, je to momentálně jedna z mála věcí, která je stabilní a která mi opravdu do života dala mnoho. Snad některým z vás taky pomůže.

Pojďme spolu růst.

xoxo

N.

1 komentář:

  1. To je boží, začínám s tím tady ve Skotsku ASAP <3
    Tess

    OdpovědětVymazat